Ga jij stemmen ?

“Wij zijn de toekomst en dat klinkt cliché maar oh zo waar”


Het is weer donderdag en waar heb ik me de afgelopen week mee bezig gehouden?

Deze blog staat enorm dichtbij mij als persoon.

Waarom?  Ik denk aan mijn pensioen en over mijn levens doelen en hoe ik dit ga bereiken. Ik lig er soms echt wakker van. Elke euro is er een voor mijn spaarpot.

Maar stemmen doen de jongeren dat wel? Gebruiken ze echt hun recht om te stemmen om hun toekomst te verbeteren of hun mening te laten horen ?

Wij zijn de toekomst en dat klinkt cliché maar oh zo waar. Ik wist niet zo goed meer waar ik voor moest kiezen, passen mijn idealen nog wel bij de politieke partij waar ik altijd trouw op heb gestemd? Het antwoord was dus een dikke NEE.

Hoe dan ?!

Mijn doelen zijn enorm veranderd, maar daarnaast veranderd de economie ook drastisch mee. Dankzij Het nieuwe kiezen kwam ik erachter waar ik eigenlijk voor stond.

Super handig en vooral fijn om te weten dat er toch nog een partij is waar ik me wel in kan vinden.

Mijn vraag nu is hoeveel van jullie gaan er stemmen op welke partij en vooral waarom? Wat is jouw drijfveer en waar kan jij over wakker liggen ?

Deze supplementariër kiest voor de SP omdat:

  • AOW leeftijd verlagen naar 65 jaar
  • Voorkomen is beter dan genezen (bijv. progamma’s tegen drank en drugs verslavingen )
  • Volledige werk gelegenheid en eerlijke lonen
  • Woningnood
  • Geen studie schuld ( neem aub een voorbeeld aan Zweden )
  • Ondersteund de kleine ondernemer!

Ik ben enorm benieuwd op wie jullie gaan stemmen 15 maart.

Alvast een fijn weekend toegewenst en tot volgende week!

 

 

 

Leave a Reply

