Een eet verslaafde en berouwvolle sporter.

“Je hoeft geen gewichten smijter te zijn om supplementen te gebruiken”.

Het is weer donderdag en ik heb nog 33 dagen tot ik mijn “final weigh in day” heb!
Mijn doel is van 70KG naar 63KG, dit ga ik natuurlijk halen, maar DAMN IT die patat met mayo schreeuwt gewoon om aandacht.

Oh, wat is het mentaal zwaar gehad om die snacks te laten voor wat het is en door te buffelen.
Als jullie mij volgen op Instagram en Snapchat (@bettyjoanna) dan weten jullie dat ik het afgelopen weekend een zwaar weekend had gevuld met Netflix en Snacks.

De berouwvolle sporter kwam weer naar boven en ja hoor daar ging ik weer, braaf aan me crash dieet en sporten.

Nu ben ik als eet verslaafde snel over te halen om toch lekker te eten, maar in ruil daarvoor moet ik van mijzelf 3 KM extra fietsen in de ochtend (Ik kan dus beter elke dag 30KM gaan fietsen ipv 15KM ). In mijn blog “Wat is een supplementariër” vertel ik dat ik elke dag 15KM fiets naar mijn werk en daarnaast nog sport.


Als het aankomt op supplementen, je hoeft geen gewichten smijter te zijn om supplementen te gebruiken.Je kan ook 30 minuten per dag bewegen en gewoon je weerstand een boost geven door aan te vullen. Hoe actiever je bent des te meer je verbruikt.
Ik ben bijvoorbeeld ook van mening dat pre- works en shakes mij niet helpen om mijn doelen te realiseren. Wel geloof ik dat mijn voedingskeuze en vitamine aanvulling dit wel doen, waarom?  Een regelmatig eetpatroon zet je lichaam in werking en je lichaam weet dat het dan geen reserves hoeft op te slaan. Dus betere stofwisseling en minder vreet kicks!

Nog even de voordelen van een regelmatig eetpatroon op een rijtje:

  1. Minder vet opslag
  2. Minder vreetkicks
  3. Verhoogt stofwisseling
  4. Verhoogt vetverbranding
  5. Over de hele dag energie

In de afgelopen 5 jaar zijn er zoveel nieuwe supplementen in de markt gezet en zoveel verkooppunten bij gekomen, je ziet door de bomen het bos niet meer. Vaak worden supplementen geassocieerd met een actieve levensstijl maar ik ben bijvoorbeeld echt een sporter die met hangende pootjes naar de sportschool gaat omdat ik weet dat ik enorm heb lopen zondigen met al dat lekkers. Er zijn ook tijden geweest dat ik bijvoorbeeld helemaal niks deed aan sporten of überhaupt bewegen. Toch hielpen mijn supplementen mij om mijn voeding te versterken en aan te vullen waar nodig. Supplementen zijn geen vervangers voor je voeding, je kan het zien als een keeper in zijn goal. Hij houdt alle ballen tegen van het andere team en zorgt ervoor dat het thuis team wint. Dus je immuunsysteem die vecht tegen bacteriën,  je lichaam die bouwstoffen krijgt om te doen waar voor het gemaakt is en ten slotte je leeft maar een keer wat heb je nou eigenlijk te verliezen ?

Bedankt voor het lezen en tot volgende week.

Veel liefs,

Betty

 

 

 

Leave a Reply

