The party preper #supplementariër

“Een goed begin is het halve werk.”

Heerlijk, zaterdag avond en wilde plannen om de stad onveilig te maken. Je outfit ligt klaar, tas is ingepakt en alles is on fleek.

Je avond kan niet meer stuk, je hebt al een aantal drankjes op en gelukkig ben je nog capabel genoeg om je eigen telefoon vast te houden.
Eenmaal thuis aangekomen, zie je dan eindelijk je bed! Yes! Slapen en je lichaam de rust gunnen.

Goedemorgen, middag of avond daar is hij dan de wel bekende man met de hamer. Hij ramt me toch een partijtje tegen je harses aan, maar goed je praat jezelf continu aan dat het wel weer over gaat en dat je dit NOOIT meer gaat doen (vooral het moment als je de foto’s terug kijkt en ziet wat voor een ravage je gister hebt achtergelaten).

wp-1486560877074.jpg

Slik jij pillen ?

Drank en drugs gebruik is tegenwoordig niet meer weg te denken tijdens een avondje stappen. Ook al word pillen slikken niet aangemoedigd om te doen, zou het toch wel handig zijn als je na een avondje stappen toch je supplementen inneemt en de verloren bouwstenen gaat aanvullen.
Maar wat doet drank met je en wat betekend dit voor jouw lichaam? Wat doet drugs met je lichaam en hoelang blijft het in je bloed?

Enjoy the high remove the low.

Als fulltime supplementariër vul ik al redelijk wat aan, ook dit wat ik heb opgebouwd word na één weekendje stappen vernield en mag ik weer overnieuw beginnen hiep hoi!

Vette hap, grote baco en een sigaretje ja, ik zou liegen als ik zeg  dat ik dat niet doe. Helaas zijn dit mijn 3 zwaktes en de verleiding is de ene keer groter dan de ander.
Drank komt rechtstreeks in je bloed en zorgt ervoor dat je lichaam verdoofd word waaronder ook je hersenen. Bij 3 glazen baco kan ik me nog redelijk beheersen maar na 8 glazen spreek ik vloeiend Indonesisch achterste voren en kan ik heel goed een pas geboren kalf na doen.

Maar hoe kom ik toch af van die man met de hamer ? Hoe overleef ik mijn wilde taferelen en wat voor voorbereiding moet in treffen?

The day off ga ik meestal boodschappen doen, dan haal ik voornamelijk dit in huis:

  • Fruit
  • Muesli repen of de ingrediënten om het zelf te maken
  • Pure chocola
  • Brood en beleg

Dit klinkt heel suf en misschien wel voor de hand liggend maar voor ik uit ga neem ik meestal fruit of smeer ik een broodje om een bodem te hebben. Daarnaast verhoog ik mijn inname van supplementen keer 3. Voor mijn lichaam is dit meestal een goed begin, want een goed begin is het halve werk! Tijdens het uitgaan blijf ik naast mijn baco’s gewoon water drinken. Thuis aangekomen eet ik meestal weer een broodje of een muesli reep met een groot glas water en slapen maar!

Voor mij is het opstaan na een avondje stappen het moeilijkst, tijdbesef is er niet en weet soms niet eens of ik nou wel of niet me tanden heb gepoetst. Maar goed mijn ochtend begint met een stevig ontbijt, een power smoothie (Sinaasappelsap, kiwi en banaan!) en mijn dagelijkse hoeveelheid aan supplementen.

Zo overleef ik mijn avondjes stappen, ik ben benieuwd hoe jullie het overleven en wat jullie vooral doen om fris en fruitig wakker te worden.

Veel liefs en tot volgende week,

Betty

Leave a Reply

