Wat is een supplementariër?

De supplementariër

Al jaren consumeren wij supplementen als toevoeging voor onze dagelijkse hoeveelheid aan vitamines, mineralen en bouwstoffen.

De Griekse God Hippocrates was de eerste orthomoleculaire geneesheer van die tijd. Hij zorgde ervoor dat toevoeging een nieuwe manier van denken  werd en dit verspreid werd tot aan onze omstreken. In 2014 maakte de superfoods een grote doorbraak maar deze trent vloog gauw weer voorbij. In 2015 kwamen er steeds meer mensen achter dat wij uit onze voeding minder vitamines halen en dat dit drastisch is gedaald in opzicht van 70 jaar geleden.

Ik ben nu 22 jaar en heb mijn leven 360 graden om gedraaid. Zoals jullie weten bent ik niet vies van heerlijk eten vooral een patatje mayo van de markt! Maar ook dit houdt op een gegeven moment op en dan kijk je in de spiegel ‘TADA’ daar was ineens de berouwvolle sporter geboren. Nu fiets ik elke (werk)dag 15 km naar mijn werk & ga ik 3 dagen naar de sportschool. Hou mij aan een  crash dieet van max 1500 calorieën per dag en verplicht mezelf minstens 2 liter water per dag te drinken. Dit ga ik de aankomende 47 dagen volhouden tot ik mijn doel heb bereikt!

Aangezien ik al niet meer zoveel eet en het ook niet meer uit mijn eten kan halen ( het is ook niet realistisch om 38 bananen te eten, om ook maar een beetje in de buurt te komen van de dagelijkse hoeveelheid vitamines) is het noodzakelijk dat ik mijn bouwstoffen binnen krijg. Ik doe graag een drankje in het weekend, alleen omdat ik zo weinig eet is de kans 4 x zo groot dat ik de volgende ochtend dikke koppijn heb en liever geen licht inval in mijn slaapkamer wil hebben.

Ik besloot om een fulltime supplementariër te worden!
Ik hoor jullie al denken “Huh?! Een supplementariër?” en “What the Frikandel is een Supplementariër ?”

De supplementariër is een fulltime consumeerder van hoogwaardige voedingssupplementen.
( Ja, ja, heb even een nieuw woord verzonnen #SUPPLEMENTARIËR)

Graag ook nog supplementen die ook echt wat doen, dus niet die goedkope “2 halen 1 betalen” cultuur. Wil je goeie producten die natuurlijk zijn of biologisch gecheckt door de juiste instanties dan BETAAL je daarvoor. Ja, ja en nu is de vraag ben jij bereid om wat meer geld neer te leggen voor je gezondheid voor nu en op lange termijn?

Als fulltime supplementariër heb ik mezelf 3 keer een waarom vraag gesteld:

  1. Waarom Supplementen? – Het antwoord voor mij lag in dit artiekel 
  2. Waarom wil ik supplementen consumeren? – Omdat ik alles wat ik te kort kom aan wil vullen.
  3. Waarom fulltime consumeren en niet partime? – Het menselijk lichaam heeft 21 dagen nodig om te wennen aan veranderingen. Dit kan zowel afvallen als aankomen zijn en met partime bereik ik niet het gewenste resultaat.

 

Natuurlijk kan ik oneindig doorgaan met waarom wel of niet, maar het is vooral belangrijk dat het mij ook echt helpt met het bereiken van mijn gezondheidsdoel. Het is belangrijk dat je goed leest wat er in je supplementen zit. De vragen zoals:

  • Zit er doping in?
  • Is de capsule gemaakt van varkens gelatine?
  • Zijn de vitamines die er inzitten ook goed voor mijn lichaam?
  • Zijn de E nummer schadelijk?

Genoeg dus om over na te denken voor je zo maar wat in je lijf stopt en vraag jezelf vooral af word jij ook een supplementariër ?

 

 

Heel veel leesplezier  en tot volgende week!

Veel liefs,

Betty

Leave a Reply

