Tamagoyaki

Je kent het vast wel, je opent je Facebook en ziet niks anders dan Buzzfeed Tasty filmpjes. Geweldige recepten met instructie filmpjes  hoe je deze gerechten kan maken. Nog mooier is dat Ashton Kutcher aan het einde van elk filmpje “Ooh Yass” schreeuwt of iemand het  gerecht open scheurt om de kern met gesmolten mozzarella te onthullen.

Tijdens het op doen van inspiratie en het doelloos scrollen over mijn Facebook startpagina kwam ik HET filmpje tegen. Dit filmpje had gelijk mijn aandacht !
Buzzfeed tasty Japan

Maak kennis met de opgerolde omelet, ook wel de Tamagoyaki genoemd. Het betekent letterlijk gebakken ei. De basis is vooral het continu oprollen van een dunne laag omelet in een pan.

Natuurlijk na het zien van dit filmpje ben ik de volgende dag gelijk naar de Oriental geweest, daar heb ik een Tamago pan aangeschaft want ik moest en zou deze omelet maken!

 Ingrediënten:

  • 3 eieren
  • 1/4 tl soja saus
  • 1/4 tl suiker
  • zout en peper na smaak
  • optioneel ham of kaas ( zelf niet zo’n fan van nori dus als alternatief koos is voor ham.)

Nou hoe moeilijk kan het zijn he, dun laagje in een voor verhitte pan met een beetje boter en rollen maar.
NOU dacht het niet! De eerste keer ging het gigantisch mis. De omelet viel van ellende uit elkaar en wilde maar niet rollen in de pan. Waar ging het mis? ( intussen was dit de 12de keer dat ik het filmpje van Buzzfeed keek en de frustraties liepen op.)

Blijkbaar is er dus een bepaalde techniek die je onder de knie moet krijgen, oefening baart kunst en dus ben ik met volle moed aan poging twee begonnen.
Het is net zoals met pannenkoeken de eerste mislukt altijd.

Het is super lekker en doet me vooral denken aan een zoete omelet. Het is een simpel gerecht wat elk ontbijt of lunch goed aanvult. Je kan er alle kanten mee op gaan en toevoegen waar je zin in hebt.

 

Enjoy!

 

Leave a Reply

