Betty is back!

image

Jeetje, wat een lange tijd geleden..

Het voelt zo fijn om weer te typen en me liefde voor eten met jullie te delen.

Gister heb ik heerlijk genoten van de Nederlandse zon en saté gemaakt van de naar mijn mening meest smaakvolle vlees soort ooit varkenslappen!

Wat een genot, een smoking hot barbecue en een bak vol met vlees. Van ongeveer 500 gr kan je 40 stokjes rijgen.

Ik weet nog goed dat mijn vader hele dagen bezig was om saté te rijgen met als resultaat 150 stokjes saté en de geur van vers gemaakte saté saus door het hele huis te ruiken was. De dag van het roosteren, hielp ik me vader met het proeven van de saté of het wel ECHT lekker was. Tuurlijk was het lekker maar het idee dat je als klein meisje je vader mag helpen en je de eer krijgt om de eerste saté te proeven is toch wel een momentje! Niet wetende dat hij al 10 stokjes op had en al vol zat voor dat we gingen eten… maar goed!

Wat heb je nodig:

  1. Varkenslappen
  2. Ketjap
  3. Oestersaus
  4. Sesam olie
  5. Zout & Peper
  6. Knoflook
  7. Honing (optioneel voor een zoete smaak)
  8. Een barbecue + alle benodigdheden voor een smoking hot BBQ
  9. Saté stokjes

Tip : voor het beste resultaat, het vlees een avond van te voren marineren en de dag erna rijgen.

Steek je barbecue aan en roosteren maar!

Leave a Reply

